Saturday, January 29, 2011

Crappy People

Aku kadang2 xpaham ape yg org nk achieve dlm hidup nieh. Baru je lepas tgk citer Law Of Ueki and aku dapat message yg cube nk disampaikan melalui citer tu. Kawan yg sanggup gadaikan nyawa utk kita sangatlah sukar dicari. Tapi pada masa yg sama realiti adalah suatu benda yg xseindah fantasi dan kadang2 kita kena pandai membuat keputusan mengikut keadaan yang dihadapkan.

Ueki Kousuke bukanlah seorang yang kuat namun dia tahu erti persahabatan yang mendalam dan sanggup berdepan dengan musuh yg jauh lebih hebat darinya. Tp dlm dunia sebenar, ade ke org mcm tu? Itulah realiti yg cube disampaikan-bahawa dunia sebenar, jarang ade org yg mcm tu.

Hidup di luar ni memang payah. Bukan sebab faktor luaran, tp dalaman tu sendiri. Faktor dalam rumah. Tp alhamdulillah la budak2 rumah aku semua ok2.. Tade yg menjijikkan hati aku lg.. Takat hal kecik2 tade hal lah. Semua pun manusia jugak...

Aku nk cter pasal org yg ske gunekan org lain atas kepentingan sendiri and bila da xde kepentingan, insan itu dibiarkan sahaja. Aku xpaham kenapa ade org mcm ini.. padahal kite kawan atas dasar keikhlasan dan kejujuran. Kenapa yg nk kne gune2 nie???!!!!! Utk org2 mcm nie. sedarlah, Diri anda sebenarnye tak bergune sbb tu anda gunekan org lain. Haktuih!

No comments:

Post a Comment