Sunday, February 20, 2011

Kaca Pecah Shit!!!!

Ok.. Aku decide utk tidak meletakkan perkataan crappy di depan setiap post aku, sbb kalau byk sgt crap pun crap jugak. hahaha! Post kali ni sebenarnye adalah utk muhasabah diri aku sendiri.. Lately, aku byk berfikir tentang diri aku dan ape hala tuju aku dlm hidup yg xtentu nieh. kadang2 aku rasa mcm aku da achieve something but kadang2 tu rasa mcm aku ni masih lagi zero.

1. Know The People Around You To Know Yourself
Orang2 disekeliling aku sekarang ni byk membuka mata aku tentang realiti diri sendiri. Mcm mana nk handle diri sendiri dgn lebih matang. Aku mengaku, aku sekarang x sama dengan aku yg dulu. Aku dulu lebih dependable on others. Tp aku skarang nieh, rasanye2 tahap kebergantungan aku dengan org tu xtau la berkurang ke x. Tp aku still trying to be a person yg xbergantung sgt kat org. Memang payah nk adapt dgn benda baru tp kalau xadapt mcm mna nk move forward? sbb situation akan sentiasa berubah. Ada masanya kita kena act first think later. Most of the time. Setelah menjalani sesi "pecah kaca" semalam, aku rasa lebih relieve sebab dapat tau realiti kehidupan aku dari sudut pandangan orang lain. Aku jenis yg lebih suka dengar org kritik aku depan2 dari buat talam dua muka. Aku rasa orang mcm nieh lebih jujur dan lebih ikhlas nk berkawan. N aku baru sedar, I've made some enemies yg xsepatutnya pun jd enemies. Dsbbkan aku dibutakan dengan luarannya, aku xnmpk dalamannya. The most important thing is I know that i was a jerk! Thanks, walaupun agak pedih kritikan2 tu tp org ckp, the truth always hurt.

2. Shattering Glass
Ok, basically xdela pecah kaca byk mane pun.. Just a conformation to my point of view je.. Aku da memang tau yg perangai mamat tu mcm tu tp utk kita judge org based on their past tu bukanlah type aku. Aku judge based on what I see n observe. Ape yg aku xnmpk n xtau tu aku xde hak nk comment. So bile org cter pasal keburukan dia, aku dengar. Aku sendiri pun xberapa suka cara dia tp dsbbkan kitorang satu "company", aku xleh la nk diskrimanasi sgt... Cume lepas nieh aku akan lebih berhati2 la kalau lepak dgn dia. My professional ethic says that u shud separate personal life and work issues so that u can be more proactive. So utk kepentingan aku dan "company" nieh. So aku rasa aku ignore je perangai buruk dia tu nk keeep working on this. Member aku sorang lg da kuar dari "company" nieh sbb mungkin dia look up sgt kat mamat nieh..and xleh trima bila kaca tu dipecahkan.. hahahaha.. as for me, aku rasa, semua org ade dark side masing2 so why judge others when u urself is cant be judge???

No comments:

Post a Comment